Niet tevreden?

Bij een klacht over een behandeling wordt eerst getracht dit met u te bespreken.

Ook is het mogelijk een onafhankelijke klachtenfunctionaris in te schakelen. Deze kan ondersteuning bieden bij formulering van de klacht of bij onvrede en helpt bij het zoeken naar oplossingen. De therapeut heeft het recht om hiervan op de hoogte gesteld te worden. De praktijk is hiervoor aangesloten bij Quasir.

Quasir is bereikbaar via:
Email: bemiddeling@quasir.nl
Telefoon: 06 4844 5538.

Daarnaast is de praktijk aangesloten bij een door de overheid erkende geschilleninstantie, Stichting Zorggeschil, en valt onder de onafhankelijke tuchtrechtspraak van de RBCZ

Als je niet tevreden bent

Als je ontevreden bent over mijn behandeling vind ik het fijn als je dit met mij bespreekt. Misschien is er sprake van een misverstand. Als ik weet waarover je ontevreden bent kunnen we samen naar een oplossing zoeken.

Vind je het moeilijk je onvrede onder woorden te brengen, zet het dan op papier en leg dit aan mij voor. Ik zal altijd mijn best doen me in jouw situatie te verplaatsen en jouw klacht te begrijpen.

Als we er samen niet uitkomen

Komen we er samen niet uit dan kun je gebruikmaken van een gratis klachtenfunctionaris. Deze ondersteunt je bij het formulieren van je klachten of onvrede en bij het onderzoeken van oplossingen. Samen met jou wordt gekeken naar de mogelijkheden om gehoor te vinden voor jouw klacht. Je klacht wordt binnen 6 weken afgehandeld.

De klachtenfunctionaris si gratis en onafhankelijk.

Klachtenfunctionaris

Je kunt je wenden tot de klachtenfunctionaris van de beroepsvereniging. In dit geval de VBAG. Zij laten de klachtenfunctionaris vervolgens contact met je opnemen. https://vbag.nl/consument/klachten-en-geschillen/

Geschillencommissie: Bindende uitspraak

Als de inzet van de klachtenfunctionaris of de wijze waarop jouw onvrede of klacht is afgehandeld voor jou onbevredigend is, dan kun je je wenden tot de geschillen instantie Aanvullende Therapeuten. Deze geschillenkommissie is onafhankelijk van alle partijen en gespecialiseerd in de complementaire zorg. Een uitspraak van de geschillencommissie over jouw klacht is binden. Zowel voor jou als ook voor mij. Soms kan de commissie besluiten een schadevergoeding toe te kennen.

Een geschil indienen bij de geschillencommissie kost 125 euro. Dit bedrag krijg je terug als je in het gelijk gesteld wordt. De geschillencommissie doet binnen 6 maanden uitspraak over jouw klacht. Op de site van de geschillencommissie vind je meer informatie over hoe je een geschil kunt indienen . De klachtenfunctionaris kan je hierbij helpen.

Waarover kun je een klacht indienen.

Je kunt een klacht indienen over zaken omtrent de behandeling die je krijgt of kreeg. Bijvoorbeeld de kwaliteit van de behandeling of de manier waarop je bent bejegend. Maar ook over een onjuiste beoordeling door de therapeut, schade ontstaan door de behandeling over beschadigde, vermiste eigendommen.

TCZ

Als er sprake is van een ernstige klachten dan kan de klachtenfunctionaris u adviseren om u klacht te deponeren bij:

Tuchtrecht Complementaire Zorg (TCZ)
Postbus 297
4700 AG  Roosendaal
Telefoonnummer 0165-567014

Bij de inspectie van de volksgezondheid of een civiel rechter. Het TCZ bestaat uit het college van toezicht en het college van Beroep.

Tuchtrecht Complementaire Zorg

Beroepsbeoefenaren die zijn ingeschreven in het RBCZ-register vallen onder het tuchtrecht dat verzorgd wordt door het TCZ. Heeft u een klacht en komt u er met uw zorgverlener niet uit? Neem dan altijd eerst contact op met de beroepsvereniging VBAG.

MASAKA-Praktijk-6
MASAKA-Praktijk-7
MASAKA

Klachtenfolder VBAG

Download hieronder de klachtenfolder van VBAG

Contact

Telefoonnummer

+31 (0)6 – 11183132

E-mail

info@masaka.nl

Adres

Valkenswaardseweg 35

5595XB Leende

Contact Formulier

 

Verzend Bericht